Na czym polega remarketing i jak go wykorzystać w swojej firmie?

Poradnik przedsiębiorcy Biznes Hub

Zdarza ci się, że na stronie internetowej oglądasz jakiś produkt, nad którego zakupem się zastanawiasz, a później wielokrotnie widzisz go w reklamach internetowych? To nic innego jak remarketing, czyli rodzaj kampanii marketingowej, której celem jest zwiększenie sprzedaży. Na czym dokładnie polega? Jakie są jego rodzaje? Czy warto wykorzystać go w swojej firmie?

Czym jest remarketing?

Remarketing definiowany jest na wiele sposobów. Wskazując na jego najbardziej istotne cechy można określić go jako rodzaj kampanii, która prowadzona jest w ramach programu Google AdWords i stanowi sposób komunikacji oraz aktywizacji użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili stronę internetową danego produktu lub firmy. 

Celem remarketingu jest zwiększenie sprzedaży poprzez dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. Mając zaś na uwadze fakt, że były to osoby, które wcześniej wykazywały zainteresowanie produktem lub usługami świadczonymi przez firmę, ponowny kontakt z nimi zwiększa szansę osiągnięcie zamierzonego rezultatu. 

Rodzaje remarketingu

W literaturze i praktyce wyróżnia się kilka rodzajów remarketingu tj.:

  • remarketing statyczny – polega na jednym przekazie reklamowym bez względu na to, jaką część strony internetowej odwiedził użytkownik;
  • remarketing dynamiczny – polega na wyświetlaniu konkretnego produktu lub usługi, którą użytkownik oglądał na stronie internetowej; 
  • remarketing wideo – polega na wyświetlaniu reklamy użytkownikom, którzy weszli w interakcję filmami lub kanałem You Tube w czasie gdy z kanału tego korzystają lub przeglądają filmy;
  • remarketing w aplikacjach mobilnych – polega przekazie reklamowym kierowanym do użytkownika, który odwiedził wcześniej firmową aplikację mobilną.

Remarketing a ciasteczka – jak to działa?

Na czym polega zatem remarketing w praktyce? Jak uprościć te zawoalowane definicje? Użytkownik wchodzi na wybraną stronę internetową i właśnie wtedy Google umieszcza w jego przeglądarce znane wszystkim „ciasteczka”, czyli pliki cookies tj. niewielkie pliki tekstowe. To właśnie dzięki nim przeglądarka zapamiętuje, że osoba odwiedziła daną stronę. Gdy ten sam użytkownik przegląda inne strony internetowe i pozostaje w sieci reklamowej AdSense, pliki cookies uruchamiają wyświetlanie reklam, a użytkownik widzi stronę z produktami lub usługami, które wcześniej oglądał. 

Zobacz również: Pliki cookies – czym są i do czego służą?

Remarketing – warto czy nie?

Czy warto wykorzystywać remarketing i w ten sposób próbować pozyskać klientów dla swoich towarów lub oferowanych usług? Przede wszystkim należy podkreślić, że jest to jedna z wielu strategii marketingowych, którą warto rozważyć planując działania w sieci. Wyświetlanie odpowiednio dopasowanej do klienta reklamy i informacji zgodnej z jego zainteresowaniami z pewnością zwiększa szansę na zakup towaru lub usługi. Przypominanie o produkcie lub usłudze, których zakup klient uprzednio rozważał powoduje zaś, że zwiększa się w nim poczucie konieczności dokończenia transakcji. 

Z drugiej strony trzeba pamiętać, że co za dużo to niezdrowo. Należy zatem dokładnie analizować i dopasowywać częstotliwość wyświetlania się reklam w taki sposób, aby nie odstraszyć klientów natarczywością. Obserwowanie i kontrola efektów podejmowanych działań wydają się być zatem optymalną radą dla tych wszystkich, którzy chcą wdrożyć kampanie remarketingowe. 

Zobacz również:
Dlaczego warto skorzystać z usług wirtualnego biura?
Księgowość online – nowoczesne rozwiązanie dla biznesu