Zakres usług, które na rzecz przedsiębiorców może świadczyć wirtualne biuro, jest niezwykle szeroki. Dla wygody klientów, a także dla zwiększenia konkurencyjności, łączone są one w grupy i jako pakiety oferowane podmiotom prowadzącym działalność. Jakie pakiety wirtualnego biura dostępne są na rynku? Czym się różnią i jak wybierać optymalne dla potrzeb swojej firmy rozwiązania? Sprawdź!
Wirtualne biuro – jakie usługi świadczy?
Wirtualne biura, które cieszą się coraz większą popularnością wśród przedsiębiorców z wielkich miast, ale i niedużych miejscowości, oferują swoim klientom bardzo zróżnicowane usługi. Poza udostępnieniem wirtualnego adresu do rejestracji działalności, stanowiącego także siedzibę firmy, do najbardziej podstawowych usług należy obsługa korespondencji. Możliwe jest również skorzystanie z w pełni wyposażonej sali konferencyjnej czy przechowywanie adresowanych do przedsiębiorcy paczek.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wirtualne biura coraz częściej oferują jednak także mniej standardowe usługi. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje wsparcie przy zakładaniu spółek lub przekształcaniu formy prowadzonej działalności, księgowość on-line oraz działania związane z pozycjonowaniem strony klienta w Internecie.
Pakiety wirtualnego biura – jak to działa?
Decydując się na współpracę z wirtualnym biurem, klient musi określić, z jakich usług chce skorzystać. Warto zwrócić uwagę, że ujmowane są one w formie pakietów, które różnią się między sobą ceną, ale i zakresem. Takie rozwiązanie jest o wiele korzystniejsze – kilka usług ujętych w pakiet jest znacznie tańszych niż korzystanie z poszczególnych z nich osobno i sumowanie kosztów. Z drugiej strony ułatwia to także często początkującemu przedsiębiorcy zrozumienie tego, czego będzie potrzebował, prowadząc działalność.
Jakie pakiety oferują wirtualne biura w Warszawie? Najczęściej mamy do dyspozycji trzy lub więcej rodzajów. Dla przykładu – wirtualne biuro przy Złotej 75A w Warszawie udostępnia:
- pakiet „nierejestrowana”,
- pakiet „JDG”,
- pakiet „spółka”.
Każdy z nich obejmuje usługę odbioru korespondencji i mailowe poinformowanie o niej, jednak zakres pierwszego na tym się kończy. W pakiecie „JDG” i „spółka” klient otrzymuje znacznie więcej. Przede wszystkim udostępniany jest mu adres do rejestracji firmy w Warszawie, poza mailem informującym o korespondencji otrzymuje zawiadomienie poprzez wiadomość SMS, listy są skanowane i odsyłane listów, a adresowane do niego paczki odbierane i przechowywane. Dodatkowo przedsiębiorcy mogą liczyć na bezpłatne udostępnienie im sali spotkań – odpowiednio: godzinę i dwie w miesiącu w zależności od pakietu.
Pakiet „spółka” to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy chcieliby zapewnić adres do korespondencji nie tylko firmie, ale także pracownikom lub wspólnikom spółki. W ramach oferowanych usług mogą oni ponadto liczyć na asystę w uruchomieniu lub przekształceniu spółki oraz wsparcie w przygotowywaniu projektów jej uchwał na preferencyjnych warunkach cenowych, na których oferuje się im również pozycjonowanie wizytówki firmy w Internecie.
Zobacz również: Wirtualne biuro – dlaczego się opłaca?
Który spośród pakietów wybrać?
Odpowiedź na pytanie nie jest oczywista. Przede wszystkim należy zweryfikować potrzeby i oczekiwania firmy. Warto zastanowić się także nad planami rozwoju i dopasować ofertę do swoich możliwości finansowych. Z jednej strony im bardziej bogaty w usługi pakiet, tym jego cena jest wyższa, jednak relatywnie jest ona korzystniejsza niż płacenie za każdą z dodatkowych usług poza nim.
Należy również zwrócić uwagę na fakt, że w razie dokonania płatności za rok świadczonych usług z góry, cena jest na ogół niższa, niż w przypadku płatności comiesięcznej. Może okazać się zatem, że dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe będzie skorzystanie z bardziej rozbudowanego pakietu usług.
Jeśli nadal nie wiesz, jak i który spośród pakietów wybrać, skontaktuj się z naszym wirtualnym biurem przy ul. Złotej 75A w Warszawie. Z pewnością znajdziemy optymalne dla ciebie rozwiązanie.