Nie znajdziesz na nim zdjęć z wakacji lub wczorajszego obiadu, nie dowiesz się o tym, jak minął dzień znajomej z pracy, ale odnajdziesz eksperckie treści, polecenia konferencji i wartościowych warsztatów. LinkedIn – bo o nim mowa – stworzony został jako serwis społecznościowy, skupiający ludzi wokół biznesu, a nie ich prywatnego życia. Czy twoja firma powinna się na nim znaleźć?
Co to jest LinkedIn?
LinkedIn to serwis społecznościowy, który stworzony został, aby ułatwić nawiązywanie kontaktów biznesowych. Znajdziesz w nim zarówno oferty pracy czy stażu, zacieśnisz relacje zawodowe, nauczysz się nowych umiejętności i poszerzysz specjalistyczną wiedzę. Wszystko to po to, by wzmocnić swoją pozycję i osiągnąć zawodowy sukces.
Na LinkedIn możesz stworzyć swój prywatny profil, który ułatwi ci nawiązywanie kontaktów z innymi osobami, polecanie treści i samodzielne tworzenie tekstów eksperckich, a także komentowanie i udostępnianie. LinkdeIn daje także możliwość utworzenia i prowadzenia company page, czyli strony firmowej. Czy warto poświęcić na to czas i energię?
Co daje LinkedIn twojej firmie?
Strona firmowa to przede wszystkim źródło informacji o twojej firmie. Zwróć uwagę, że w poszczególnych zakładkach możesz umieścić treści, które są dla ciebie ważne z punktu widzenia prowadzenia działalności. Napisz o tym, czym zajmuje się twoja firma, jakie cele sobie stawia, jaka jest jej kultura organizacyjna, jakimi zasadami kierujecie się na co dzień. Pamiętaj, że company page to kolejny dowód na to, że profesjonalnie podchodzisz do biznesu, a z drugiej strony to miejsce, które pomoże ci wykreować pożądany wizerunek twojej firmy.
Treści LinkedIn, a w tym strony firmowe doskonale pozycjonują się w wyszukiwarce Google. Dzięki temu znalezienie twojej firmy w Internecie będzie jeszcze łatwiejsze, a przez to kontakt z nią znacznie szybszy. Możesz też przekierowywać ruch na swoją stronę internetową, jeśli taką posiadasz i ją rozwijasz.
Posiadanie strony firmowej na LinkedIn to jedno, ale pamiętaj, że nie możesz za jej pośrednictwem publikować treści eksperckich, dlatego konieczne jest zaktywizowanie twoich pracowników. Możesz też specjalistyczne artykuły lub poradniki zamieszczać na swoim prywatnym profilu, koniecznie oznaczając stronę firmową jako twoje doświadczenie zawodowe. Budując pozycję eksperta, budujesz też pozycję twojej firmy – skoro pracują w niej osoby, posiadające specjalistyczną wiedzę, warto skorzystać z jej usług.
Co jeszcze zyskujesz dzięki stronie firmowej? Poza nawiązywaniem kontaktów B2B i pozyskiwaniem klientów, możesz też poszukiwać kompetentnych pracowników. Na company page z powodzeniem umieścisz bowiem ogłoszenie o pracę, a jak pokazują statystyki serwisu, większość jego użytkowników to specjaliści, którzy posiadają wyższe wykształcenie. Jeżeli zaś zatrudnieni przez ciebie pracownicy będą oznaczać firmę jako swoje miejsce pracy, rośnie świadomość twojej firmy-marki.
Zobacz również: Blog firmowy – dlaczego warto?
Jak utworzyć stronę firmową na LinkedIn?
Co zatem zrobić, aby utworzyć stronę firmową na LinkedIn? Przede wszystkim musisz posiadać konto prywatne, bo tylko z takiego poziomu możesz otworzyć company page. Będziesz potrzebować kilku informacji, a ponadto warto też posiadać logotyp w wersji graficznej. Określ zatem nazwę firmy, jej wielkość, branżę, w której działasz i rodzaj prowadzonej działalności. Warto dodać, że stroną może zarządzać kilku administratorów.
Jeśli już założyłeś stronę firmową na LinkedIn, nie zapominaj o niej! To największy grzech przedsiębiorców. Bądź aktywny, regularnie udostępniaj – zwłaszcza filmy i zdjęcia, zadawaj pytania, a posty konstruuj w ciekawy sposób. Pamiętaj, że prowadzenie strony firmowej powinno być przemyślane i wpisywać się w twoją strategię marketingową.
Zobacz również: Marketing internetowy – klucz do sukcesu Twojej firmy